Vedi, 1971 yılında İstanbul’da, 23 yaşındaki vizyoner girişimci Vedat Dilşen tarafından erkek triko markası olarak kuruldu. Kalite, zarafet ve özenli işçilik anlayışıyla kısa sürede moda dünyasında kendine yer edinen marka, ilk koleksiyonunu Türkiye pazarında toptan satış kanalları aracılığıyla moda tutkunlarıyla buluşturdu.
1988 yılında Vedi, güçlü bir değişimle kadın giyim alanına odaklanarak marka yolculuğunda yeni bir sayfa açtı. Kadın modasına adım atmasıyla birlikte, yaratıcı enerjisini ve tasarım gücünü tamamen sofistike ve çağdaş kadın koleksiyonlarına yönlendirdi.
1993 yılında Cem Dilşen ve Melih Dilşen’in vizyoner katkılarıyla marka modern ve dinamik bir yapıya kavuştu. Zamansız şıklığı güncel trendlerle harmanlayan tasarım anlayışı sayesinde Vedi, 400’ü aşkın satış noktasına ulaşarak güçlü bir büyüme ivmesi yakaladı.
2001 yılında, aynı vizyon ve kalite standartlarını geliştirerek sürdüren Vedi ailesi, kapsayıcı bir adım atarak büyük beden kadın giyim markası XLife’ı yarattı. Zamansız formlar, çok yönlü parçalar ve trend kombinlerle XLife; her kadının, her bedenin stilini özgürce ifade edebilmesi için kusursuz bir dokunuş sunuyor.
2003 itibarıyla Vedi ve XLife, Cem Dilşen’in liderliğinde yolculuğuna devam ediyor. İktisat eğitiminin ardından işletme yüksek lisansını tamamlayan Cem Dilşen, kurucu nesilden devraldığı estetik bakış açısını ve sanata duydukları ortak tutkuyu markaya yansıtıyor. Yenileyen ve yenilenen vizyonuyla, Vedi ve XLife’ın zamansız ve rafine çizgisine ilham vermeyi sürdürüyor.
Bugün, %70 ulusal ve %30 uluslararası satış ağıyla; Yunanistan, Belçika, Fransa, Amerika, İsrail ve Azerbaycan başta olmak üzere birçok ülkede stil sahibi kadınlarla buluşan Vedi, ulaşılabilir lüks anlayışıyla zarafeti günlük hayata taşıyor. Modern kadının stil yolculuğuna eşlik etmeye devam ediyor.